Bijna ontplofte ik. Gewoon op mijn bureaustoel, met de telefoon aan mijn oor. Wat ik eigenlijk nooit doe, deed ik vandaag. Ik kwakte de hoorn op de haak. Hoe onfatsoenlijk, maar sommige bedrijven slagen er keer op keer in mij het bloed onder de nagels vandaan te halen.

 
Wie ik aan de lijn had? De klantenservice van de KPN. Hun acquisitie is prima, moet ik zeggen. Begin dit jaar wisten ze mij over te halen, met een fantastisch aanbod uiteraard, om van provider te wisselen. Per 1 augustus zou een en ander zijn beslag krijgen en zo verzekerde mij de verkoper, alles zou geregeld worden.
 
Niet dus. Zeven mobiele telefoons gebruiken we in het hoveniersbedrijf waarvoor ik werk en zeven mensen waren 1 augustus niet mobiel bereikbaar. De eerste ergernis is een feit. Het kost enkele telefoontjes, maar dan is het toch geregeld. Hoogstpersoonlijk vertrek ik richting het Business Center van de KPN in Leeuwarden. Zeven simkaarten liggen voor mij klaar.
 
De tweede ergernis dient zich aan als ik bij thuiskomst tot de ontdekking kom dat er twee simkaarten missen en twee zijn geleverd met een verkeerd nummer. Mijn vertrouwen in het bastion waarin de KPN zich heeft verschanst is tot het vriespunt gedaald. De klantenservice helpt mij verder. Ik kan per e-mail mijn verhaal neerleggen bij de afdeling bedrijfsrelaties. Daar heb ik gister mijn klacht al geuit en daar ga ik nu een vervolg aan geven. Drie uren later heb ik op zowel mail één als op mail twee nog geen reactie ontvangen. Ik bel het Business Center en spreek de voicemail in. Ik bel weer de Klantenservice om te vragen naar het telefoonnummer van de bedrijfsrelaties. Kan ik bellen. Wel zo handig. “Maar mevrouw, zij hebben geen telefoonnummer. U krijgt binnen vijf werkdagen bericht.” Er knapt iets in mij en bijna had ik naar de winkel gekund om een nieuwe telefoon op te halen.
 
Terwijl ik nog napruttel en mij bezighoud met zaken waar ik wel grip op heb, belt er iemand van het Business Center. Hij gaat echt alles oplossen. Vanmiddag kan ik de nieuwe simkaarten ophalen. Wederom reis ik af naar Leeuwarden. Een vriendelijke meneer staat mij te woord. Langzaam ontdooi ik. Gezamenlijk komen we tot de ontdekking dat de KPN, laat dat helder zijn, fouten heeft gemaakt bij de portering van de nummers. Houdt in dat er nog twee nummers bij de oude provider lopen en niet opgezegd zijn en dus geld kosten. Ik verlaat het pand met twee nieuwe nummers en een visitekaartje dat ik ga koesteren. Met mijn klacht en de kosten komt het ook goed. De KPN gaat alles regelen. Had ik dat niet eerder gehoord?
 

Ria

Ik werk als freelance tekstschrijver en webredacteur vanuit Friesland. Columns schrijf ik voor mijn plezier.

Meer Columns van mij - Website

Ik ben te vinden op:
TwitterFacebook