Bij deze dan maar mijn eerste column 🙂

Zoals de titel al zegt; mobieltjes.. Voor mij een groot drama.

Dit lange verhaal begint in 2012, toen ik voor het eerst een smartphone aanschafte, om precies te zijn een Nokia Lumia 800. Ik wou perse weer een mobiel van dit merk omdat ik mijn hele leven al een Nokia had, al was dat dan wel het type koelkast. Nadat ik er precies 2 maand plezier van had gehad werkte het usb-poortje niet meer waar de oplader in moest, de mobiel moest worden opgestuurd naar de fabriek volgens de winkel, dit is dus gedaan. Nadat ik hem gemaakt en wel terugkreeg na 3 weken wachten sloeg het noodlot een week later weer toe; weer kapot. Dit is zo nog 3 keer gebeurt en mij was belooft dat bij ik bij de vijfde keer een nieuwe kreeg. Nou mooi niet dus! Hij werd zelfs niet meer gemaakt, omdat dit ineens een fout van mijzelf was, de timing was wel heel toevallig, precies toen Nokia aan de beurt was om mij een nieuwe te geven. De telefoonwinkel kwam ook niet met een oplossing dus had ik maar besloten om het VARA programma KASSA te bellen en met succes! Het vriendelijke camera team en de presentator kwamen bij mij op bezoek en toen zijn we naar de desbetreffende telefoon winkel gegaan, de baas van de telefoonwinkel schrok zich een ongeluk toen ik daar kwam met het KASSA team, heel opmerkelijk was dat ik toen wel men geld terug kon krijgen.
Mocht u het fragment willen terug zien zoek dan in Youtube op “Mobieltje 5 keer kapot” dan vind u hem. 🙂

Na deze gebeurtenis dacht ik dat mijn pech met mobieltjes wel voorbij was, maar het tegendeel was waar:

Nokia Lumia 920:
Wederom kocht een een Nokia, dit omdat mijn vorige Nokia (op de momenten dat hij niet kapot was) naar mijn mening wel een heel fijn toestel was. Helaas ging dit toestel ook snel kapot, nouja kapot, er kwamen rare zwarte vlekken achter het scherm, deze mobiel heb ik naar de Mediamarkt gebracht omdat ik een winkelverbod had gekregen bij die vorige winkel, lachwekkend. Mediamarkt heeft deze mobiel wel 3 keer moeten opsturen omdat het reparatiecenter geen defect kon vinden….. Daarna mocht ik een nieuwe mobiel uitzoeken van de mediamarkt.

Samsung Galaxy S3:
Toen besloot ik dus om een Samsung te nemen, dit omdat bijna iedereen die ik ken een Samsung had en ik hoorde vrijwel nooit een klacht daarover, ik ook niet, tot een vriend van mij weliswaar per ongeluk die mobiel uit mijn handen sloeg en het scherm was gaan barsten. Ik begrijp dat dit niet onder garantie valt dus heb hem op eigen kosten maar laten maken. Daarna kwamen er allerlei verschillende defecten en omdat het scherm ooit was vervangen had je ineens nergens meer garantie op, aldus Mediamarkt. Niet veel dagen na die mededeling van mijn vaste contactpersoon bij de Mediamarkt (die ik door mijn vele bezoeken had) was mijn mobiel definitief overleden: Hij wou niet meer aan.

Sony Xperia Z1:
Het nieuwe paradepaartje van Sony! De mobiel die tegen water en stof kan! Allemaal dingen die Sony beweerde, maar het tegendeel was waar, het was een kloten mobiel! Eerst kwam er zomaar een barst in het scherm (waar meer mensen last van hadden die een Z hadden) en vervolgens deed de luidspreker het niet meer nadat de mobiel voor het eerst in aanraking kwam met water. Mijn vaste contactpersoon heeft de mobiel toen weer opgestuurd, mijn defect bleek niet te repareren en ik mocht wederom een nieuw toestel uitzoeken.

Samsung Galaxy S4:
Nee, nee! Het is niet wat u denkt, deze is nog niet kapot! Ik heb hem sinds gister en ik hoop dat deze het wel blijft doen en dus niet in de illustere rijtje van hierboven hoeft aan te sluiten. Mijn oma is zelfs zo lief dat ze nu iedere dag een kaarsje aansteekt in de hoop dat deze het wel blijft doen, Wat een lieve oma hé!

Mijn mobieltjes
Aantal stemmen:2 Gemiddeld: 3
Dennis

Dennis

18 Jaar, studeert Detailhandel aan het ROC en Willem II supporter

Meer Columns van mij